Tarta z kremem imbirowo-mandarynkowym







Składniki:(blaszka 17cm)
ciasto:
-200g daktyli suszonych (u mnie od AGNEX)
-100g słonecznika łuskanego (u mnie od AGNEX)
-50g orzechów laskowych (u mnie od AGNEX)
-50ml rozpuszczonego oleju kokosowego (u mnie od AGNEX)
-pół szklanki płatków owsianych lub innych np. jaglanych
-20g kakao
-30g mąki kokosowej (u mnie od AGNEX)

masa:
-1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej (około 50-60g suchej kaszy)
-1 puszka tłustego, dobrze schłodzonego mleka kokosowego (potrzebujemy 200g stałej warstwy)
-50g rozpuszczonego oleju kokosowego
-3 łyżki świeżego soku z mandarynek
-2 łyżki erytrolu/ksylitolu
-1/3 łyżeczki świeżego imbiru
-1/3 łyżeczki cynamonu

dodatkowo:
-1-2 świeże mandarynki
-garść płatków migdałów

Sposób przygotowania ciasto:
-daktyle zalewamy wrzątkiem, odstawiamy na około 15 minut i odlewamy wodę
-daktyle oraz resztę składników(oprócz płatków i kakao) przekładamy do wysokiego naczynia i dokładnie blendujemy
-na koniec dodajemy płatki, mąkę kokosową oraz kakao i zagniatamy ciasto
-blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i nakładamy ciasto
-wkładamy do zamrażalnika na 15minut

masa:
-wszystkie składniki blendujemy na gęsty krem

następnie:
-masę nakładamy na spód tarty, układamy mandarynki i posypujemy płatkami migdałów

Smacznego i na zdrowie!


2 komentarze:

  1. Masa z kaszy jaglanej to jest to! :D Wspaniale wygląda i na pewno bosko smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie wyglada tarta. Bardzo apetyczna. I ta masa.....zrobie na niedziele :-).

    OdpowiedzUsuń