poniedziałek, 14 marca 2016

Wegańskie burgery jaglano-buraczane z zielonym pesto

Zawsze byłam przekonana, że dobry burger powinien się składać tylko i wyłącznie z dobrego mięsa. Jednak z biegiem czasu, po wypróbowaniu wegańskiego kotleta przekonałam się, że są naprawdę smaczne. Każdy, kto spróbował wegańskiego burgera był pod wrażeniem, że bezmięsny kotlet może tak dobrze smakować.
Jestem przekonana, że ta propozycja przekona nawet zatwardziałego mięsożerce! :)





Składniki (na 5 burgerów):
kotlety:
-100g suchej kaszy jaglanej
-3 łyżki płatków jaglanych
-1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej/kukurydzianej (bez GMO)
-sól, pieprz do smaku
-1/3 łyżeczki majeranku
-1/3 łyżeczki ostrej papryki (opcjonalnie)
-2 ząbki czosnku
-1 mała, czerwona cebula
-1 mały burak
-1 łyżka rozpuszczonego oleju kokosowego

dodatkowo:
-kilka łyżek pesto pietruszkowego (z tego przepisu)
-mix sałat
-1 czerwona cebula
-pół cukinii
-1 pomidor malinowy
-5 bułek razowych (polecam te na naturalnym zakwasie)

Sposób przygotowania:
kotlety:
-kaszę jaglaną prażymy w garnuszku , zalewamy wodą i gotujemy do miękkości
-zdejmujemy z ognia i studzimy
-czosnek przeciskamy przez praskę, cebulę drobno siekamy
-buraka myjemy, obieramy i trzemy na tarce o drobnych oczkach
-wszystkie składniki mieszamy ze sobą i formujemy kotlety
-kotlety, cukinię oraz cebulę pieczemy w piekarniku w 200C około 20minut (cukinię oraz cebulę proszę włożyć pod koniec aby się nie spaliły)

Ja dla odmiany zamiast piekarnika użyłam urządzenie elektryczne do grillowania. Dzięki temu moje kotlety upiekły się w błyskawicznym tempie i wyszły bardziej soczyste niż te z piekarnika,

następnie:
-do bułki wkładamy gotowe kotlety, nakładamy pesto oraz resztę składników

Grill Russell Hobbs możesz sprawdzić tutaj (KLIK)

Smacznego i na zdrowie!
Superfood w Twojej kuchni

 Szeroki wybór superfood można znaleźć w sklepie internetowym: AGNEX

4 komentarze :

  1. czy kotlety można usmażyć? nie mam piekarnika :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Tyle fantastycznych składników! I jak tu zjeść i się nie upaćkać? :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jezuuuuu jakie pyszności :)
    Zapraszam do mnie :)

    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń