Wegańska kostka Rafaello

Jak wiecie jestem ogromną miłośniczką kokosowych smaków, a Rafaello jest jedyną słodkością, której sobie nigdy nie odmawiam :).
Od zawsze miałam do niego słabość i tak pozostało do dnia dzisiejszego.
Dlatego dzisiaj zapraszam na kokosową kostkę Rafaello, która z powodzeniem może zastąpić sklepową słodkość.




Składniki (blaszka 17cm):
ciasto:
-100g kaszy jaglanej
-40g mąki kokosowej
-kilka łyżek erytrolu/ksylitolu
-30g oleju kokosowego
-300ml mleka kokosowego / wody

masa:
-1 puszka mleka kokosowego (400ml)
-2 łyżeczki agaru/ (dla mięsożerców 3 łyżeczki żelatyny)
-2 łyżki wiórków kokosowych
-kilka łyżek ksylitolu/erytrol

dodatkowo: 
-2 łyżki wiórków kokosowych
-1 łyżka płatków migdałów


Sposób przygotowania:
-kaszę jaglaną prażymy w garnuszku
-zalewamy wodą/mlekiem i gotujemy pod przykryciem około 15-20 minut
-pod koniec gotowania dodajemy olej i słodzik. Następnie mieszamy i odstawiamy aż trochę ostygnie
-do jeszcze ciepłej kaszy dodajemy mąkę kokosową, mieszamy i blendujemy na gęsty krem
-blaszkę wykładamy papierem do pieczenia (ja użyłam sylikonowej - tu nie trzeba papieru) i przekładamy masę
-piekarnik rozgrzewamy do 180C
-ciasto pieczemy 30 minut i studzimy

masa:
-mleko kokosowe wlewamy do garnuszka, dodajemy wiórki kokosowe oraz słodzik
-wszystko dokładnie mieszamy
-dodajemy agar i doprowadzamy do wrzenia (gotujemy około 2 minuty)
-w przypadku żelatyny- najpierw mleko doprowadzamy do wrzenia , zdejmujemy z ognia, dodajemy żelatynę i szybko mieszamy
-odstawiamy aż trochę stężeje

następnie:
-ciasto kroimy na dwa blaty, nakładamy stężałą masę kokosową (zostawiamy 2 łyżki masy), na to kolejny blat ciasta(lekko dociskamy)
-wierzch smarujemy resztą masy
-posypujemy wiórkami i płatkami migdałów
-wkładamy do lodówki na kilka godzin

Smacznego i na zdrowie!

Komentarze

  1. Uwielbiam wszystko co kokosowe! Muszę zrobić tą wersje, trzeba tylko kupić mąke kokosową ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka mąka sprawdzi się zamiast kokosowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dam wiorki po prostu

      Usuń
    2. Wiórki nie zastąpią mąki kokosowej :).
      Proszę spróbować z mąką ryżową/jaglaną, ale należy zwiększyć ilość.

      Usuń
  3. A w ilu stopniach pieczemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy to musi byc mleko z puszki czy wyjdzie z mlekiem zrobionym w domu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wyjdzie z domowym mlekiem ;).

      Usuń
  5. Jak długo powinno się prażyć kaszę/do uzyskania jakiego efektu? Jestem laikiem jeśli chodzi gotowanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaszę trzeba prażyć przede wszystkim na małym ogniu, często potrząsając. Kończę prażyć, gdy czuję już taki charakterystyczny, ładny zapach :)

      Usuń
  6. Chciałabym zamiast kostki zrobić z tego torcik :))) czy mogę upiec spód w tortownicy i podzielić go na 3 krążki? czy ilość składników będzie wystarczająca, czy powinnam użyć np. podwójnej ilości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj!
      Wszystko zależy od wielkości blaszki, ale myślę, że nie wyjdą z tych proporcji 3 krążki. Jeśli użyje Pani podwójnej ilości, to ciasto może się dobrze nie upiec, bo jest trochę ciężkie.
      Proponuję zrobić z tego przepisu biszkopt i wypełnić torcik bitą śmietaną kokosową:
      http://aktywnezywienie.blogspot.com/2016/01/tort-ferrero-rocher-z-fasoli.html

      Usuń
    2. Świetnie :) bardzo serdecznie dziękuję za poradę, tak zrobię :)

      Usuń
    3. Proszę dać znać, jak wyszło i jak smakowało :)

      Usuń
  7. Czy olej kokosowy można zastąpić innym, np. ryżowym?

    OdpowiedzUsuń
  8. Na jaką dokłąadnie blaszkę podane są proprocje? "Blaszka 17cm" mało mi mówi :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie dokładnie wymiary ma ta blaszka ?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie wymiary ma dokładnie ta blaszka?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Skorzystałam z przepisu i uwieczniłam rezultat :) http://pl.tinypic.com/r/300d44n/9 Czy posiada może Pani konto na Instagram? Chętnie bym oznaczyła na nim źródło przepisu.
    Ogólnie nie podejrzewałam, że ciasto okaże się aż tak smaczne, szczególnie ten krem - pychotka! Myślę, że na stałe zamienię masy maślane na kokosowe. Problemem okazało się jedynie ciasto, wyszło bardzo twarde, niemalże kruche. Miałam problem z przecięciem go na pół. Czy ono powinno takie być i ja nie obrałam dobrej techniki przecinania, czy może powinnam krócej tzrmać je w piekarniku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ale nie mam instargama. Przepisy czytelników umieszczam na fb.
      Ciasto wygląda obłędnie :). Moje wyszło miękkie i jestem w szoku, że Twoje wyszło "twarde, niemalże kruche". Może zbyt długo Pani piekła? Ciężko mi powiedzieć,co jest nie tak.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty