Krem orzechowo-czekoladowy

Obłędny krem czekoladowo-orzechowy słodzony suszonymi morelami, który zawsze wyjadam łyżkami :). Idealnie nadaje się jako smarowidło do kanapek, omletów itd. Jest bardzo słodki z kawałkami orzechów- po prostu przepyszny! Te krem jest prosty w przygotowaniu i zrobisz go dosłownie kilka chwil. Ja do mojego kremu użyłam orzechów laskowych i włoskich, ale jeśli masz ochotę, to możesz zrobić z innymi orzechami :).



Składniki:
-1 szklanka orzechów laskowych (u mnie od AGNEX)
-3/4 szklanki orzechów włoskich u mnie od AGNEX)
-4 łyżki karobu z chleba świętojańskiego/kakao
-1 szklanka mleka roślinnego/wody
-10 suszonych moreli bez siarki/daktyli (u mnie od AGNEX)

Sposób przygotowania:
-orzechy zalewamy wodą i wkładamy do lodówki na całą noc (dlaczego warto namaczać orzechy?)
-morele namaczamy na około 1-2h
-odlewamy wodę od orzechów i moreli
-orzechy oraz morele przekładamy do naczynia(garść orzechów zostawiamy), dodajemy mleko/wodę i blenduemy na gęsty krem
-resztę orzechów drobno siekamy
-do kremu dodajemy karob, orzechy i dokładnie mieszamy


Smacznego i na zdrowie!

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie kremy;-). Dzisiaj na noc zaleje woda orzechy i jutro zrobie krem. Czy krem ma gesta konsystencje? Np.taka jak nutella?

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki krem mi dać to zjem od razu cały! Coś wspaniałego :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialnie prezentuje się ten krem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak długo można przechowywać ten krem ? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak długo można przechowywać ten krem ? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda fajnie, ale nazwa nietrafiona - jaki on tam czekoladowy, skoro nie ma w nim ani szczypty kakao? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karob jest zamiennikiem kakao. Jest szczególnie polecany dla osób, które są alergikami, ale jeśli ktoś dobrze toleruje kakao, to jak najbardziej można użyć :).
      Pozdrawiam!

      Usuń