Farinata z pomidorami i czarnuszką

Farinata jest to bardzo prosta potrawa. To nic innego, jak tradycyjny włoski placek, który przygotowuje się na bazie mąki z ciecierzycy z dodatkiem wody i oliwy z oliwek. Moja wersja jest nieco inna, ponieważ do mojej farinaty użyłam ugotowaną, zblendowaną ciecierzycę. Całość wzbogaciłam warzywami i sporą ilością czarnuszki :). Jeśli jeszcze nie jedliście takiego placka, to koniecznie musicie spróbować!








Moją farinattę upiekłam na patelni granitowej BALLARINI


Składniki:
-1 szklanka suchej ciecierzycy (u mnie od aromat natury)
-1,5 szklanki wody
-3 małe jajka
-3 ząbki czosnku
-2 łyżki rozpuszczonego masła klarowanego
-3 łyżki mąki z ciecierzycy (zmiksowałam w młynku ciecierzycę) 
-1 pomidor
-1 mała cebula
-2 łyżeczki czarnuszki (u mnie od aromat natury)
-1 łyżeczka soli himalajskiej
-2 liście laurowe

Sposób przygotowania:
-ciecierzycę zalewamy wodą i odstawiamy na całą noc
-rano odlewamy wodę, do garnuszka nalewamy nową, dodajemy liść laurowy i gotujemy ciecierzycę do miękkości
-ugotowaną ciecierzycę studzimy
-czosnek, cebulę obieramy i kroimy
-ciecierzycę łączymy z warzywami i jajka, dodajemy wodę i dokładnie blendujemy
-na koniec dodajemy mąkę oraz masło i dokładnie mieszamy
-rozgrzewamy piekarnik do 160C
-patelnię natłuszczamy masłem klarowanym i przekładamy całą masę
-pieczemy 1h

Smacznego i na zdrowie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz