wtorek, 17 listopada 2015

Jaglane bounty


 Baton bounty, to moja miłość z dzieciństwa. Od najmłodszych lat uwielbiałam wszystko, co kokosowe i tak już pozostanie na wieki :)! Jakiś czas temu pokusiłam się, aby spróbować bounty i rozczarowałam się. To nie był ten sam baton, który kiedyś pałaszowałam.
Był przerażająco słodki, aż nie do wytrzymania. Po jednym gryzie podziękowałam i wyrzuciłam go do śmietnika. Dlatego też wpadłam na pomysł aby przygotować swoją własną wersję bounty- zdrową, lekką i nie chemiczną :). Jesteście ciekawi?





Składniki: 
-250g suchej kaszy jaglanej
-1 puszka mleka kokosowego
-3/4 szklanki cukru kokosowego
-2 łyżki kakao lub karobu
-2 łyżki mąki ziemniaczanej
-2 łyżki mąki jaglanej lub ryżowej (polecam zmielić na pył kaszę/ryż)
-2 jajka
-szczypta soli
-łyżeczka sody oczyszczonej
-2 łyżki soku z cytryny
-3/4 szklanki wiórków kokosowych + 2 łyżki do posypania

Sposób przygotowania:
-kaszą płuczemy, gotujemy do miękkości i studzimy
-białka jaja oddzielamy od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę
-kaszę zalewamy mlekiem kokosowym, dodajemy żółtka, cukier i blendujemy na gęsty krem
-do masy dodajemy pianę z białek, sodę oczyszczoną, sok z cytryny, mąkę jaglaną, łyżkę mąki ziemniaczanej oraz wiórki. Wszystko dokładnie mieszamy
-masę dzielimy na pół i przelewamy do dwóch osobnych miseczek
-do jednej miseczki dodajemy kakao, a do drugiej resztę mąki ziemniaczanej- mieszamy
-piekarnik rozgrzewamy do 180C
-małą blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i wlewamy ciemną masą, a na nią jasną. Posypujemy wiórkami
-pieczemy 1h i odstawiamy do całkowitego ostygnięcia. Najlepiej na całą noc

Smacznego i na zdrowie!


2 komentarze :

  1. no i kolejne ciacho, przez które robię się głodna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Co za wspanialy przepis! Koniecznie musze go zapisac i wyprobowac;-). Super!

    OdpowiedzUsuń