Placuszki ziemniaczane z ciecierzycą


Polacy w kuchni są narodem mocno przywiązanym do tradycji- nie lubią eksperymentować, boją się nowych smaków. Na ich stołach goszczą tradycyjne potrawy, jak np. kotlet schabowy, bigos oraz placki ziemniaczane. Dania są smaczne,ale tłuste i ciężkostrawne. Oczywiście można je odpowiednio zmodyfikować aby były lekkie, mniej kaloryczne i bardziej wartościowa dla naszego organizmu. Dzisiaj postanowiłam zmodyfikować tradycyjne placuszki ziemniaczane- przyrządziłam je z dużą ilością ciecierzycy, delikatnie podsmażyłam na oleju kokosowym i upiekłam w piekarniku.
Placki są przepyszne, zawierają mniej tłuszczu, dużo białka oraz błonnika :)




Składniki:
-2 szklanki ugotowanej ciecierzycy
-2 szklanki potartych ziemniaków na dużych oczkach
-1 jajko
-kilka łyżek kefiru
-kilka łyżek wody
-1 kopiasta łyżeczka mąki ziemniaczanej
-1 kopiasta łyżka mąki żytniej
-1 cebulka czerwona
-sól oraz pieprz
-olej kokosowy do smażenia
+-1 łyżka kefiru do polania placków (opcjonalnie)

Sposób przygotowania:
-cebulkę drobno kroimy
-ciecierzycę przekładamy do miski, dodajemy jajko, kefir oraz wodę i blendujemy do uzyskania gęstej masy.
-do masy dodajemy potarte ziemniaki oraz przyprawy. Całość dokładnie mieszamy
-patelnie rozgrzewamy z olejem kokosowym i chwile smażymy placuszki z obu stron. Następnie wkładamy do nagrzanego piekarnika na kratkę i chwilę podpiekamy

Nigdy nie popadaj w rutynę - przełam się i zacznij eksperymentować w kuchni. Zmień swoje dotychczasowe nawyki- Twój organizm podziękuje Ci za to :)!


Smacznego!

Komentarze

Popularne posty