Najlepsze pod słońcem wege kotleciki z tofu i brokułem

W mojej kuchni ostatnio pojawa się coraz więcej wegańskich dań, a zwłaszcza różnych kotletów na bazie strączków. Nigdy nie przypuszczałam, że kotlety bez mięsa mogą być tak pyszne! Wręcz przeciwnie - nie byłam do nich przekonana,. Pewnie dlatego, że trafiałam na różne przepisy, które naprawde nie były dobre. Od kiedy zaczełam sama eksperymentować ze strączkami, to jem je z przyjemnością i ze smakiem :).

Dzisiejsza wersja jest z dodatkiem marynowanego tofu, które zostało już świetnie przyprawione, dzięki temu nie musimy dodawać już żadnych przypraw. Dodatkowo do kotlecików dodałam brokuł i marchwkę, dzięki temu że kotlety mają piękną i przyjemną barwę oraz fantastyczny smak :).




Składniki:
-1 szklanka ugotowanej ciecierzycy (można użyć z puszki)
-100g brązowego ryżu
-2 płaskie łyżki mąki kukurydzianej + łyżka do obtoczenia kotlecików
-2 opakowania tofu marynowanego (u mnie oczywiście POLSOJA KLIK)
-kilka różyczek surowego brokuł
-1 mała marchewka potarta
-kilka łyżek wody w razie potrzeby

Sposób przygotowania:
-ryż brązowy gotujemy do miękkości i studzimy
-ciecierzycę blendujemy z tofu do uzyskania gęstej masy. Następnie dodajemy mąką i mieszamy
-brokuł kroimy bardzo drobno
-wszystkie składniki razem mieszamy i formujemy kotleciki. Jeśli masa nie będzie zwarta należy dodać więcej mąki
-kotleciki obtaczamy w reszcie mąki kukurydzianej
-pieczemy w rozgrzanym piekarniku 180C do zrumienienia przez około 30min. W połowie przewracamy na drugą stronę
-podajemy z ulubioną surówką

Na zdrowie!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty